OPRAWY OŚWIETLENIA SCENY
Wyposażenie Teatralne
Wyposażenie teatralne
Przedsiębiorstwo Projektowo-Usługowe
OTO Tomasz Ostrowski
+48 601 236 825
+48 22 853 58 55
02-787 Warszawa, ul. Arkadowa 3
ADMIRAL STAGING
AVOLITES
CAST SOFTWARE
L8
OSRAM
PROLIGHT
ROBE
Oprawy oświetlenia sceny
SINFONIA PROFILE 600 CLAYPAKY
Nowością rynkową jest oprawa firmy CLAYPAKY SINFONYA Profile 600. Cicha oprawa oparta na technologii LED, zaprojektowana do zastosowań teatralnych. Sinfonya Profile 600 jest rozwiązaniem rewolucyjnym i zawiera wiele nowych funkcji, które znacznie podnoszą poziom wydajności w stosunku do poprzednich modeli dostępnych na rynku.
Jest stylowa, kompaktowa i pełna nowych technologii. Teatry są wymagającymi miejscami, które oczekują ekstremalnie cichej pracy, bardzo wysokiej jakości światła, kontroli oraz precyzji zmiany położenia. Nowa seria CLAYPAKY spełnia te potrzeby i zapewnia zupełnie nowe poziomy wydajności, które wcześniej nie były możliwe.
SINFONYA Profile 600 to przełomowa konstrukcja, zaprojektowana przez zespół inżynierów od podstaw w oparciu o liczne opinie klientów. Oprawa, która przewyższa najlepsze oprawy na rynku.
Zmieszczenie tak wielu nowych technologii w nowej obudowie było wyzwaniem, ale udało się to osiągnąć ze spektakularnym skutkiem. Celem było uzyskanie dyskretnej obudowy, która może być używana zarówno na statywach oświetleniowych w teatrach, jak i w małych wnękach wokół ramy sceny. Wcześniej były to trudne miejsca do montażu opraw, głównie ze względu na ich rozmiar. Co najważniejsze, wszystkie te wymagania klientów zostały uwzględnione w nowym, oszałamiającym produkcie, który jest elegancki i nowoczesny. Niezwykła jest precyzja sterowania wiązką. Regulację kąta rozsyłu wiązki świetlej jest możliwa w zakresie od 5° do 60º.
TONEDOWN jest flagową cechą tego produktu, aby umożliwić prawdziwie cichą pracę na scenie. Przeprojektowano system chłodzenia. Dodatkowo, wentylator został wyjęty z podstawy. To jeszcze bardziej redukuje hałas na scenie i usuwa czarny szum z innych częstotliwości. TONEDOWN jest cechą, która była wcześniej niemożliwa do osiągnięcia i daje ogromne pole do popisu projektantom, reżyserom i choreografom teatralnym.
Kolejną nowością technologiczną w Sinfonii jest zastosowanie systemu ACCUFRAME. Jest to nowy, unikalny system kadrowania wykorzystujący dwie płaszczyzny ogniskowe. Według producenta, jest on 40 razy bardziej precyzyjniejszy niż tradycyjne systemy ramowe. Daje to nieograniczone możliwości wykorzystania na scenie.
Firma CLAYPAKY zaprojektowała nowy, opatentowany system optyczny, który zapewnia ultra wysoką wydajność i precyzję. Poprawiając wydajność, możemy zwiększyć współczynnik kształtu do 1:12, co daje nam prawdziwy potencjał kąta wiązki od 5 do 60 stopni na scenie. Ta cecha pozwala na większą elastyczność zastosowań w dużych i małych teatrach, gdzie problemem może być niewielka wysokość. SINFONYA może być teraz używana w wielu różnych miejscach bez utraty wydajności wiązki dla bieli lub koloru.
Nowy, zaawansowany firmware CLAYPAKY daje nam precyzyjną kontrolę nad wiązką w nowym bloku wielokolorowym. Zapewnia to żywe i bogate kolory, zoptymalizowane pod kątem sceny lub telewizji oraz wysokie poziomy CRI i TLCI. Jest znacznie prostszy w instalacji i obsłudze, oszczędza czas i precyzyjnie steruje pięciokolorowym blokiem SINFONYA. Co ważniejsze, precyzyjne sterowanie blokiem oznacza, że jakość światła w wiązce jest wyjątkowa. Wszystko to jest możliwe dzięki specjalnemu algorytmowi opracowanemu we własnym zakresie przez firmę CLAYPAKY.
Specyfikacja techniczna:
- Typ źródła światła: 600W RGBAL LED Engine
- CRI do 95
- 12.050 Lumenów
- Opatentowany, wysokowydajny, nowy system optyczny
- Zmotoryzowany zoom liniowy 5°- 60°
- Kontrola kolorów R-G-B-A-L
- 2500K do 8500K wirtualne CTO
- Synchronizacja kalibracji dla dopasowania temperatury barwowej do innych opraw
- Cyfrowe filtry kolorów
- System kadrowania w 2 płaszczyznach ogniskowych: 4 ostrza z możliwością obrotu o +/- 45° całego systemu
- ACCUFRAME™: 40 razy bardziej precyzyjny niż tradycyjne systemy kadrowania
- 6 wymiennych obrotowych gobo HD
- Nowy system frost (LINEGUARD), wykorzystujący dwie pary ostrzy zamiast dwóch pojedynczych
- Silny frost 5° dla efektu wash
- Light frost 1° dla miękkiego rozproszenia
- Koło animacji
- Pryzmat 4-płaszczyznowy z możliwością obrotu w obu kierunkach i zmienną prędkością
- 24-bitowy ściemniacz cyfrowy z 4 krzywymi ściemniania wybieranymi przez użytkownika
- Cyfrowy efekt stop-strobe
- Zaawansowane sterowanie Pan i Tilt
- Zaawansowany firmware zapewniający maksymalną wydajność i kontrolę strumienia świetlnego
- Protokół sterowania: DMX, Art-Net, RDM, sACN
- Opcjonalny bezprzewodowy system DMX (Lumen Radio)
- CloudIO Ready: w pełni kompatybilny z CloudIO
- Napięcie robocze: 100-240 V, 50/60 Hz
- Maksymalny pobór mocy: 770 VA
- TONEDOWN™ zapewniający niski poziom hałasu (27dB)
- Możliwość wyboru opcji wentylatora, sterowanie DMX
- 36.8 Kg (81.1 lbs)
- 285x415mm (wymiar podstawy) – 785 mm z pionową głowicą (h)
SINFONYA PROFILE-600[/caption]
SINFONYA PROFILE-600[/caption]
ROBE Lighting T11
Reflektor teatralny nowej generacji. Jeden reflektor 3 możliwości zastosowania Profil / PC / Fresnel to najkrótsza definicja urządzenia Robe lighting T11.
Robe T11 to autorski i innowacyjny profil LED wyposażony w wymienny silnik LED „Multi-Spectral” z 3 typami optyki. Zaprojektowany został dla wyspecjalizowanych środowisk pracy, przede wszystkim wrażliwych na hałas. Ze względu na swoją konstrukcję to idealne rozwiązanie zarówno dla teatrów, studiów telewizyjnych czy też dużych instalacji i scen. Szeroka gama zastosowań jakie oferuje T11 wynika również z „napakowania” innowacjami i jakością jaką oferuje Robe.
Pomimo tego, że urządzenie samo w sobie jest ciche, wyposażono je w dodatkowy „Quiet Mode”, zapewniający pełną kontrolę nad prędkością pracy wentylatora. Na specjalne potrzeby jest też możliwość wyboru trybu, w którym wentylator zatrzyma się, jeśli intensywność będzie równa zeru.
Robe T11 – wszystko w jednym – Profil / PC / Fresnel. Szybka i łatwa wymiana frontowej soczewki oznacza, że nie potrzebujesz już 3 osobnych opraw, aby spełnić wszystkie swoje potrzeby. Pozawala to zaoszczędzić czas i pieniądze. Wysokiej jakości optyka umożliwia uzyskanie doskonałych efektów. Dla soczewki typu profil jest to idealnie ostra i jednolita wiązka z zakresem zoom od 5° do 50°. Soczewka typu PC zapewnia delikatne krawędzie, natomiast Fresnel miękkie i idealne pokrycie z zakresem zoom od 5° do 60° dla obu. Optyka regulowana jest manualnie poprzez poluzowanie i przeciągnięcie pokręteł znajdujących się z boku urządzenia. Soczewki można dokupić osobno, aby łatwo przekształcić oprawę w inny typ. Aby wymienić soczewkę wystarczy odkręcić cztery ćwierć obrotowe śruby z przodu urządzenia i odłączyć zabezpieczenie
Źródło MSL-TE™ 350W LED Engine generująe ponad 9.500 lm z oprawy i zapewnia identyczne charakterystyki kolorów, reakcje i kontrolę, zapewniając absolutną spójność kolorów ze wszystkim urządzeniami Robe z serii T. Optyka o wysokiej rozdzielczości zapewnia precyzyjną projekcję, kontrolę wiązki i szeroki zakres zoom 5 – 50°, z pojedynczego obiektywu bez konieczności wybierania dodatkowych wariantów optycznych dla danego typu urządzenia. Regulacja temperatury barwowej od 2.700K do 8.000K, kalibrowanie bieli i emulacja lampy halogenowej, które zapewniają precyzyjną kontrolę, perfekcyjne odwzorowanie odcieni skóry dzięki wysokiemu współczynnikowi CRI, powyżej 95. System ręcznego kadrowania w T11 jest zarówno dokładny, jak i łatwy w użyciu. Integralną częścią urządzenia jest ręczny MagFrost™ 1° , który służy do natychmiastowego zmiękczania, z opcjonalnym dostępnym 5° filtrem Frost. Urządzenie zaprojektowano do pracy w każdym środowisku wrażliwym na hałas, takim jak np. teatry, studia telewizyjne. W modelu zastosowano tryb plus i minus green oraz specjalny system zapobiegający migotaniu Cpulse ™ dla wszystkich systemów wizyjnych, takich jak kamery HD i UHD. Reflektorem struje się za pomocą pokręteł umiejscowionych na obudowie. Pozwalają one zmieniać parametry, takie jak zoom, ramki profilowe, gobo, filtr frost oraz Focus. W standardowej wersji T11 wyposażono w ręczny moduł gobo z jednym zamontowanym szklanym gobosem. Istnieje możliwość jego wymiany na dodatkowy moduł DMX, który pozwala na sterownie takimi dostępnymi w nim parametrami, jak Iris, tarcza gobo statyczne (3 w zestawie), tarcza gobo rotacyjne (2 w zestawie).
Specyfikacja techniczna:
Źródło światła:
- Źródła światła: MSL-TE™ 350W LED Engine
- Żywotność LED: min. 40.000 godzin
- Odwzorowanie kolorów: CRI: 95, CRI R9: 96, TM30-18 Rf: 92, TM30-18 Rg: 106, TLCI: 91
- Typowe utrzymanie strumienia świetlnego: L70/B50 @ 40.000 godzin
- Gwarancja na źródło światła: 3 lata lub 20.000 godzin
- Układ optyczny
- Opatentowana konstrukcja optyczna firmy Robe
- System soczewek profilowych z zoomem
- Ręczny zoom o wysokiej wydajności: Optyka wysokiej rozdzielczości: stosunek 10:1, zakres zoomu 5°- 50°
- Całkowity strumień świetlny oprawy: 10.600 lm (sfera integrująca) / 8.500 lm (goniophotometer)
- Opcjonalne systemy soczewek PC i Fresnela
Główne cechy
- Mieszanie kolorów: CMY/RGB lub RGBAL
- Światło białe: Zmienna CCT 2.700K – 8.000K
- Filtry DataSwatch™: wstępnie zaprogramowane 237 kolorów i tonów, w tym najczęściej używane kolory białe 2.700K, 3.200K, 4.200K, 5.600K
- Efekt lampy halogenowej: emulacja lampy 750W, 1.000W, 1.200W, 2.000W, 2.500W dla bieli od 2.700K do 4200K (przesunięcie ku czerwieni i opóźnienie termiczne)
- Korekcja + – green
- Regulowany CRI od 80 do 95+
- Ręczne ramki profilowe: moduł ramek z 4 indywidualnie ustawianymi ostrzami
- Opcjonalny moduł gobo: zmotoryzowana przysłona, 2 gobo obrotowe i 3 gobo statyczne
- MagFrost™ – system szybkiej wymiany ramek magnetycznych zapewniający wymienny frost zawierający w standardzie światło 1° dla natychmiastowego zmiękczenia migawek kadrujących lub projektowanych gobo
- Ręczny zoom i ostrość
- Elektroniczny efekt stroboskopowy o zmiennej prędkości do 20 Hz, wstępnie zaprogramowane losowe efekty stroboskopowe i pulsacyjne
- Elektroniczne ściemnianie o wysokiej rozdzielczości: 0 – 100%.
- L3™ – (Low Light Linearity) Niewidoczne 18-bitowe ściemnianie dla bardzo płynnego przejścia w czerń
- Wybór profilu ściemniania: Linear, Square law
- Cpulse ™ – system zapobiegający migotaniu dla kamer HD i UHD
- Wyjątkowo cicha praca odpowiednia dla wszystkich typów produkcji w teatrze i telewizji
- Sterowanie i programowanie
- Ustawianie i adresowanie: dwurzędowy wyświetlacz LCD i 4 przyciski sterujące
Protokoły:
- USITT DMX-512, RDM
- ArtNet, MA Net, MA Net2, sACN
- REAP™ – portal dostępowy Robe Ethernet
- Bezprzewodowa technologia CRMX™ firmy Lumen Radio – na życzenie
- Epass™: Ethernet pass through switch, który podtrzymuje integralność sieci Ethernet, gdy oprawa nie ma zasilania, aby automatycznie utrzymać
- Tryby protokołu DMX: 8
- Kanały sterowania: 18, 9, 22, 6, 1, 24, 13, 28
- Zmienna CCT: 8 bit
- Korekcja + – Green: 8 bit
- Mieszanie kolorów: 8 lub 16 bitów (wewnętrzne 18 bitów)
- Indeksowanie i obrót gobo: 8 lub 16 bitów
- Iris: 8 lub 16 bit
- Ściemniacz: 8 lub 16 bitów (wewnętrzne 18 bitów)
Gobo obrotowe
- 2x obrotowe gobo szklane: (z opcjonalnym modułem gobo typu drop-in)
- Średnica zewnętrzna: 26,8 mm
- Średnica obrazu: 23,5 mm
- Grubość: 1,1 mm
- Maks. grubość: 4,0 mm
- Wysokotemperaturowe szkło borofloat lub lepsze
- System Slot & Lock dla łatwej wymiany gobo
Gobo statyczne
- 1x statyczne gobo szklane: (3x z opcjonalnym modułem gobo drop-in)
- Średnica zewnętrzna: 26,8 mm
- Średnica obrazu: 23,5 mm
- Grubość: 1,1 mm
- Maks. grubość: 4,0 mm
- Wysokotemperaturowe szkło borofloat lub lepsze
- Uchwyt gobo rozmiar R: system szczelin i zamków ułatwiający wymianę gobo
Specyfikacja termiczna
- Maksymalna temperatura otoczenia: 45 °C (113 °F)
- Maksymalna temperatura powierzchni: 90 °C (194 °F)
- Minimalna temperatura pracy: -5 °C (23 °F)
Specyfikacja elektryczna i połączenia
- Zasilanie: Elektroniczne z automatycznym uzgadnianiem
- Zakres napięcia wejściowego: 100-240 V, 50/60 Hz
- Pobór mocy: Max. 420 W
- Wejście/wyjście złącza zasilania: Neutrik powerCON TRUE1 in/out
- Wejście/wyjście danych DMX i RDM: Blokada 5-pin XLR
- Port Ethernet wejście/wyjście: RJ45 dla wbudowanego przełącznika Epass™ 10/100 Mbps – na żądanie
Atesty
- Zgodność z CE
- Zgodność z cETLus
Specyfikacja mechaniczna
- Wysokość: 493 mm (19,4″)
- Szerokość: 385 mm (15,15″)
- Głębokość: 653 mm (25.7″)
Waga:
- 15,7 kg (34,6 lbs)
- 16,9 kg (37,3 lbs) z opcjonalnym modułem gobo drop-in
- Stopień ochrony: IP20
Mocowanie
- Montaż poziomy lub pionowy za pomocą jarzma montażowego
- Punkty montażowe: Śruba M12
- Punkt mocowania linki bezpieczeństwa
Dołączone elementy
- Podręcznik użytkownika
- Adapter do ramki filtra
- Uchwyt do gobo rozmiar R z gobo: 10980655
Tambora Linear, Tambora Flash, Tambora Batten
TAMBORA to seria wszechstronnych opraw hybrydowych w formie listew LED pozwalających na malowanie światłem oszałamiających efektów pixel art z epoki kosmicznej.
Tambora Linear
Po udanej serii listew LED, CLAYPAKY rozszerzył rodzinę Tambora i wprowadza TAMBORA LINEAR, zaawansowaną linię statycznych listew LED do mapowania pikseli, zaprojektowanych do wszechstronnych efektów świetlnych i artystycznej dekoracji scenografii.
Są to belki hybrydowe, które w jednej oprawie łączą dwa uzupełniające się efekty. Pierwszy z nich jest napędzany przez system 400 pikselowych diod LED RGB, które zapewniają światło tła o wyglądzie bardzo podobnym do tego, jakie daje ściana LED o wysokiej rozdzielczości. Ten układ diod LED może być sterowany jako 16 diod w 25 grupach, co pozwala uzyskać wysokiej jakości grafikę ruchową.
Drugi efekt jest tworzony przez centralną linię 200 niezwykle wydajnych białych diod LED, zapewniających oszałamiający efekt stroboskopowy, zdolny do odtworzenia zachowania najbardziej znanych na rynku opraw stroboskopowych. Efektem tym można sterować za pomocą 25 różnych obszarów, co zapewnia niezrównaną wszechstronność.
Całą zawartością graficzną można zarządzać za pomocą zaawansowanego zarządzania warstwami, wyjątkowej funkcji listew LED Claypaky, dzięki której można wybrać jednoczesne stosowanie różnych poziomów efektów, co daje swobodę wyrażania swojej kreatywności.
Tambora Linear 100 posiada dużą liczbę wbudowanych efektów, dzięki czemu może być używana nie tylko w trybie zaawansowanym, ale także w trybie prostym, gdy nie jest dostępny serwer multimedialny lub gdy instalacja wymaga szybkiego rozwiązania.
System Tambora Linear można łatwo połączyć mechanicznie z wieloma urządzeniami, a następnie sterować nim jako jedną kompletną instalacją za pomocą oprogramowania sterującego. Jest to niezwykle łatwe i przyjazne dla użytkownika. Dla większej modularności kompozycji oferujemy również TAMBORA LINEAR 60, kompaktowy model szczególnie odpowiedni do zastosowań w wąskich przestrzeniach.
CLAYPAKY oferuje również szeroką gamę łatwych do zastosowania filtrów dodatkowych. Mogą one kształtować wiązkę światła dzięki efektowi szronu lub zwiększać czytelność pikseli dzięki filtrowi o „neutralnej gęstości”, który jest szczególnie przydatny w zastosowaniach telewizyjnych i naprawdę zwiększa wydajność pracy na planie zdjęciowym.
Tambora Linear jest elegancka i lekka, a jej smukła obudowa pozwala na lepsze dostosowanie do wielu zastosowań – od studiów telewizyjnych po trasy koncertowe, gdzie zapotrzebowanie na zestawy oświetleniowe z mapowaniem pikseli jest coraz większe. Hybrydowa” natura Tambory doskonale odpowiada na te potrzeby i zapewnia wszechstronność typu „dwa w jednym”. Jest to naprawdę wyróżniający się produkt w każdym zestawie oświetleniowym, w naprawdę konkurencyjnej cenie.
Specyfikacja techniczna
- Statyczna hybrydowa listwa liniowa: stroboskop graficzny i kolory tła
- Źródło światła Tambora Linear 100: diody LED RGB i jedna linia białego stroboskopu
- 400szt 3 w 1 ledy RGB, 4X4szt w każdym obszarze, łącznie 25 obszarów
- 200szt białych diod led, 8szt/obszar, łącznie 25 obszarów
- Zaawansowane zarządzanie warstwami (kolor – kształt wewnętrzny – mapowanie pikseli)
- Apertura 120°
- Elektroniczny dimmer liniowy, 24 bity i 5 krzywych
- Elektroniczny stroboskop @25 f/s
- Sygnał sterujący: USITT DMX 512
- Protokoły: RDM, WebServer, Art-Net, sACN i Kling-net
- Emulacja białego CT 2500-8000K
- Ulepszony blok elektroniczny do dynamicznego projektowania wzoru wiązki, z cyfrową dokładnością i powtarzalnością
- Blok podstawowy: 9/13/23/27/31 kanałów
- Blok pikselowy: 75 kanałów
- Stroboskop bieli: 25 kanałów
- 4 tryby pracy: Stały – Automatyczny – Cichy – Teatralny
- Moc wejściowa: 700 VA@230Vac 50Hz
- Gotowość do współpracy z CloudIO: pełna zgodność z CloudIO
- Wymiary: 1 m długości (Tambora Linear 100) i 60 cm długości (Tambora Linear 60)
- Waga: 8 kg
Tambora Flash
Unikatowe urządzenie trzy w jednym, dające natychmiastowy efekt.
Jest to jedyna hybrydowa oprawa na rynku, która może działać jednocześnie jako stroboskop, wash i blinder, zaprojektowana specjalnie w sposób modułowy do stosowania w układzie liniowym, aby zaoferować nowe możliwości twórcze projektantom oświetlenia.
Sekcja stroboskopowa oparta jest na dwóch paskach bardzo mocnych białych diod LED i aperturze o dużym kącie wiązki, co pozwala na wprowadzenie do pokazu prawdziwego impaktu świetlnego.
Funkcje blindera i wash są realizowane dzięki 4 dużym centralnym reflektorom LED RGBW o mocy 100 W każdy, sterowanym indywidualnie w każdej funkcji za pomocą zaawansowanego systemu zarządzania warstwami. Obecność diod LED o barwie ciepłej bieli pozwala uzyskać „ciepły” efekt typowy dla żaluzji. Jednak efekt oślepiania można również uzyskać, stosując kolorowe diody LED, aby uzyskać bardziej dramatyczny efekt niż zwykle.
Zarówno efekty stroboskopowe, jak i blinderowe są tak efektowne wizualnie, że można je doskonale wykorzystać na koncertach i imprezach na żywo w świetle dziennym, a nawet w pełnym słońcu!
Tambora Flash została zaprojektowana i opracowana z myślą o stworzeniu kilku jednostek produktu, które można łączyć w poziomie i w pionie, aby uzyskać klastry przypominające koncepcyjnie liniowe matryce systemów audio. Podstawowa jednostka nadaje się do zastosowania w mniejszych obiektach i jest zawarta w modułowej konstrukcji, którą można szybko łączyć ze sobą, tworząc większe jednostki do zastosowania w dużych obiektach i na stadionach.
CLAYPAKY Tambora Flashes oferuje dwa tryby szybkiego łączenia oraz możliwość regulacji każdego pojedynczego elementu w ramach klastra pod kątem 30°, aby dostosować się do każdego zastosowania.
Zaawansowana mechanika i łatwość łączenia produktów matrycowych sprawiają, że Tambora Flash to prawdziwie wszechstronny i przyjemny w użyciu system.
Tambora Flash posiada stopień ochrony IP66, co gwarantuje jej idealne zastosowanie w aplikacjach zewnętrznych.
Specyfikacja techniczna
- Statyczny hybrydowy stroboskop/blinder
- Źródło światła: 4 diody LED RGBWW z odbłyśnikiem + dwie linie białego światła stroboskopowego
- 4 reflektory LED (każdy): R: 8 diod LED. G: 8 diod LED. B: 6 diod LED. WW: 14 diod LED = 100 W każdy reflektor – apertura kąta wiązki 32°
- Stroboskopowe białe diody LED: 192szt. o mocy 3,7W każda, indywidualnie sterowane przez 16 obszarów po 12 pikseli LED każdy – kąt świecenia 120°.
- Zaawansowane zarządzanie warstwami (kolor – kształt wewnętrzny – odwzorowanie pikseli + stroboskop)
- Mapowanie pikseli i stroboskop podzielone na 8 różnych obszarów na linię (w sumie 16)
- Elektroniczny ściemniacz liniowy, 24 bity i 5 krzywych
- Elektroniczny stroboskop @25 f/s
- Sygnał sterujący: USITT DMX 512
- Protokoły: RDM, WebServer, Art-Net, sACN i kling-net
- Moc wejściowa: 1200VA @230Vac 50Hz
- Stopień ochrony IP66
- Gotowość do obsługi CloudIO: pełna zgodność z CloudIO
- Waga: 10,5 kg
- Wymiary: 500x180x128mm
Tambora Batten
Listwa LED o dużej mocy, z zaawansowanymi możliwościami mapowania pikseli i unikalnym wyborem „trzech warstw”, które można układać płynnie w linii lub w matrycy, aby uzyskać niezwykłe efekty świetlne.
Potrzeba mocnego, bogatego w funkcje uchwytu listwowego jest teraz zaspokojona dzięki listwie CLAYPAKY TAMBORA. Zasilana szesnastoma diodami LED Osram 40W RGBW – tymi samymi diodami LED, które są używane do zasilania opraw HY B-EYE i MINI-B – ta oprawa umożliwia dynamiczną kontrolę każdej komórki LED w celu uzyskania dynamicznych efektów mapowania pikseli. Użytkownicy mogą sterować kolorem, ściemnianiem i częstotliwością strobowania każdej diody LED indywidualnie lub jednocześnie. Kilka pasków może być ułożonych płynnie w linii lub w matrycy, zachowując odległość między diodami LED między oprawami, aby uzyskać jednolity wygląd obok siebie i od góry do dołu.
Tambora Batten oferuje liniową kontrolę zoomu od 4° do 50°, a nachylenie komórek urządzenia ma zakres ponad 220°, co czyni go bardzo wszechstronnym. Posiada również zakres temperatur koloru białego od 2500-8000K, kontrolę zmiękczania krawędzi wiązki dla miękkiego, jednolitego prania i unikalny wybór „trzech warstw” w trybie zaawansowanym. Dzięki tej funkcji operator może wybrać użycie trzech poziomów efektów jednocześnie. Możesz jednocześnie wybrać kolor tła, wewnętrzną wbudowaną sekwencję i zawartość wideo pochodzącą z zewnętrznego źródła – szybko i łatwo przełączaj się między wszystkimi warstwami.
Dostępne w konfiguracji soczewek okrągłych lub kwadratowych , Tambora Batten jest adaptowalnym instrumentem oświetleniowym, który zaspokaja wiele potrzeb w zakresie oświetlenia liniowego lub matrycowego, przy doskonałym stosunku kosztów do wydajności.
Specyfikacja Techniczna
- Źródło światła: 16 x 40W RGBW LED Osram
- Bardzo wydajny strumień świetlny (9,934 lm)
- Zakres powiększenia od 4° do 50°
- Regulowany przechył ponad 220°
- Indywidualna kontrola LED dla każdego parametru
- Emulacja białego CT 2500-8000K
- Kontrola zmiękczania krawędzi wiązki (w trybie wash)
- Unikalny wybór „trzech warstw” w trybie zaawansowanym
- Ekskluzywna wiązka równoległa składająca się z szeregu indywidualnie sterowanych mikrowiązek
- Ulepszony silnik elektroniczny do dynamicznego projektowania wzorców wiązki z cyfrową dokładnością i powtarzalnością
- Sygnał sterujący: USITT DMX 512. Protokoły: RDM, WebServer i Art-Net
- Protokół Arkaos Kling-Net już zawarty w oprogramowaniu sprzętowym
- Kanały DMX: 13/17/27/29/35
- Blok pikseli: 48 i 64 kanały
- Moc wejściowa: 660 VA@230Vac 50Hz
- Waga: 15,5 kg (34,2 funta)
- Wymiary: 105 x 1000 x 288 mm (4,13 x 39,4 x 11,3 cala)
- Dostępne są dwie wersje: z soczewkami okrągłymi (Tambora Batten Round ) lub z soczewkami kwadratowymi (Tambora Batten Square ).
AROLLA PROFILE MP, AROLLA SPOT MP
Arolla Profile HP CLAYPAKY
Na rynku dostępne jest dużo ruchomych głów, jednak bardzo często ich wspólną cechą jest brak mocy i funkcji poszukiwanych przez firmy rentalowe, które potrzebują jak najbardziej funkcjonalnych rozwiązań gwarantujących szybki zwrot z inwestycji. Lukę, która istnieje na rynku wypełnia model Arolla Profile HP, który cechuje się dużą mocą strumienia światła oraz funkcjonalnością.
Arolla Profile HP wyposażony został w mocną białą diodę LED o mocy 1200 W, co sprawia, że jest to jedno z najmocniejszych urządzeń dostępnych na rynku, mocniejszy niż jakakolwiek inna oprawa z konwencjonalną lampą. Mocne źródło LED wytwarza 44 000 lumenów, a wiązka światła jest równa i jednolita, dzięki czemu projekcje są wyraźne i bogate w kolory.
Dużą zaletą modelu Arolla Profil HP jest jego funkcjonalność: zoom 5.8°- 50.5° (10:1), mieszanie kolorów CMY, sześciokolorowe koło z filtrem wzmacniającym CRI, liniowy CTO, sześć obrotowych gobo, siedem stałych gobo, dysk z animacją, czteropłaszczyznowa obrotowa pryzma, system kadrowania CLAYPAKY na czterech płaszczyznach ogniskowania z dedykowanym kanałem makro, 16 ostrzy Iris, filtrami o miękkich krawędziach, 24-bitowym cyfrowym dimmerem i szybkim cyfrowym efektem stroboskopowym. Wszystkie gobo są wykonane ze szkła dichronicznego o wysokiej rozdzielczości. Można je wymieniać i zamieniać między sobą oraz kołem animacji, aby tworzyć nowe i ekscytujące tekstury. Dodatkowo Profil Arolla HP ma kilka cichych trybów pracy, dzięki czemu można go używać praktycznie wszędzie.
Jedną z podstawowych funkcji, nowej ruchomej głowy CLAYPAKY jest jej mały rozmiar. W porównaniu z innymi urządzeniami tej klasy, jest to jedno z najbardziej kompaktowych urządzeń ruchomych typu profil LED, ale jednocześnie z jednym ze źródeł LED o najwyższej mocy.
Profil Arolla HP to urządzenie, które znajdzie miejsce w każdy riderze technicznym. Został zaprojektowany, aby zaspokoić rosnące potrzeby rynku oświetleniowego. Oferuje znacznie szybszy zwrot inwestycji niż kiedykolwiek wcześniej.
Specyfikacja techniczna:
Zasilanie
- Napięcie robocze: 100-240V, 50/60 Hz
- Zasilacz: Elektroniczny, automatyczny zakres z aktywnym PFC
Moc wejściowa
- Maksymalny pobór mocy: 1650VA
Źródło światła
- 1200W biały LED
- CRI: 70+ z możliwością wyboru filtra dla CRI 88+
- Temperatura barwowa: 6000K
- Żywotność LED: 40000Hrs L70 (Może się różnić w zależności od różnych czynników, takich jak rodzaj użytkowania i środowisko)
Dane fotometryczne
- Zakres zoomu: 5.8°- 50.5°
- Moc 52000 lumenów (kula integrująca)
- Średnica przedniej soczewki: 160mm
- System optyczny o wysokiej wydajności
Poziom hałasu
- 1200W Tryb automatycznego wentylatora: 47,3 dBA
- 800W Tryb automatycznego wentylatora: 44,1 dBA
- 600W Tryb automatycznego wentylatora : 41,6 dBA
- Tryb cichego wentylatora: 41,3 dBA
- Tryb wentylatora teatralnego: 40,3 dBA
Sterowanie i połączenie
- Tryb pojedynczy z 39 kanałami sterowania
- Protokół sterowania: DMX, Art-Net, RDM
- Złącza DMX i RDM: Blokowane 3 i 5 pinowe XLR IN/OUT
- Port Ethernet: RJ45 IN
- Złącze zasilania: PowerCon True1
- Wbudowany serwer WWW
Efkety dynamiczne i Kolory:
- Linear CMY / Mieszanie kolorów CMY
- Liniowe CTO
- Stałe koło kolorów z 6 kolorami dichroicznymi, w tym filtr High CRI
System kadrowania:
- 4 skrzytełka z możliwością obrotu o +/- 60° całego systemu
- Efekt „Total Curtain” pozwalający na pełne zaciemnienie z każdym pojedynczym ostrzem
- Wbudowane makra
Gobo:
- 1 gobo rotacyjne z 6 indeksowalnymi i wymiennymi gobosami HD
- 1 gobo statyczne z 7 wymiennymi gobosami HD
- Średnica zewnętrzna 31,9 mm
- Średnica obrazu. 24mm
- Grubość 1,1mm
Frost:
- Lekki frost 1° dla miękkiego rozproszenia światła
- Silny frost 5° dla efektu „wash
Efekty obrotowe:
- Aluminiowe koło animacji z ciągłym obrotem w obu kierunkach z regulowaną prędkością
- Pryzmat 4 fasetowy z możliwością obrotu w obu kierunkach z regulowaną prędkością
Iris:
- Zmotoryzowany z zmiennym impulsem i efektami losowymi
Ruch:
- Pan: 540° – 16bit
- Pochylenie: 270° – 16bit
- Automatyczna zmiana położenia
- Szybka/średnia/wolna prędkość wybierana przez kanał funkcyjny
- Mechaniczna blokada obrotu/pochylenia dla bezpiecznego transportu i konserwacji
Wiązka:
- Zmotoryzowany zoom i ostrość
Dimmer / Shutter:
- Elektroniczny ściemniacz o wysokiej rozdzielczości – 24 bity
- Szybka elektroniczna migawka i stroboskop
Oprogramowanie
- Samoładujący się akumulator o długiej żywotności
- Wyświetlacz Graficzny, podświetlany wyświetlacz LCD b/w
- Ładowanie firmware’u z innego urządzenia
- Aktualizacja oprogramowania sprzętowego przez serwer WWW
- Diagnostyka
- Monitorowanie DMX
- Zdalny dostęp przez RDM
- Kompatybilność z CloudIO
Obudowa
- Aluminiowo-stalowa konstrukcja z plastikowymi osłonami
- Dwa uchwyty boczne do transportu
- Stopień ochrony IP20
Pozycja robocza
- Praca w dowolnej pozycji
- System zawieszania: z szybkozaciskowymi zaciskami omega (1/4 obrotu) na podstawie
- Opcjonalnie łańcuch zabezpieczający
Specyfikacja techniczna - Maksymalna temperatura otoczenia 45°C (113°F)
- Min. temperatura otoczenia -20°C (-4°F)
- Maks. temperatura powierzchni zewnętrznej 90°C (194°F)
- Całkowite rozproszenie ciepła: 5636 BTU/hr ±10% / 5940 kJ/hr ±10%
Specyfikacja bezpieczeństwa
- Minimalna odległość od oświetlonych obiektów 2,5 metra (8′ 2″)
- Minimalna odległość od materiałów łatwopalnych 0,2 metra (8″)
- Bezpiecznik T25A – 250V
- Zasilacz zabezpieczony termicznie (przegrzanie i awaria chłodzenia)
- Wymuszona wentylacja za pomocą wentylatorów osiowych
Wymiary
- Waga: 44.7 Kg (98.5 lbs)
- Rozmiar: 312 x 510 x 800 mm
Arolla Spot MP
CLAYPAKY AROLLA Spot MP to przedstawiciel nowej serii opraw opartych na diodach LED.
Model Arolla Spot MP to najmniejszą i najlżejszą ruchomą głowicą dostępną w swojej klasie. Mimo niewielkich rozmiarów gwarantuje mocny strumień światła dzięki 470W źródłu LED (o mocy ponad 22 000 lumenów) a dodatkowo wyposażona jest w funkcje, których do tej pory można było spotkać w większych i droższych urządzeniach.
Unikalną cechą tej serii jest technologia eSWAP, czyli wymienność modułu gobo z wersji spot na wersję profilową. Moduły te można przełożyć z oprawy do innej wersji, a elektronika oprawy natychmiast rozpoznaje i konfiguruje oprawę do pracy z danym modułem, dzięki czemu użytkownik nie musi samodzielnie dokonywać żadnych zmian w systemie menu.
Arolla Spot MP to układ optyczny z zakresem zoomu od 6 do 50 stopni, system mieszania kolorów CMY, który wytwarza głębokie, bogate kolory (w tym niezrównaną głęboką czerwień), siedmiokolorowe koło kolorów, które zawiera filtr wzmacniający 88+ CRI, oraz liniowe CTO, aby uzyskać niezbędne temperatury barwowe. Źródło światła to natywna 6000K, która nie wytwarza metalicznej bieli, która często ogranicza zastosowanie oprawy i zakres temperatur barwowych. W celu zapewnienia atrakcyjnej estetyki model została wyposażona w przednią soczewkę o średnicy 120 mm, która nadaje jej wyjątkowy wygląd, gdy patrzy się na nią od przodu.
Ruchoma głowa Arolla Spot MP to również dwa obrotowe koła gobo; każde z nich posiada siedem obrotowych gobosów o wysokiej rozdzielczości. Dzięki zastosowaniu technologii „Go-Bright”, nie ma utraty światła lub zmiany koloru, gdy gobosy są wprowadzone do wiązki. W skład urządzenia wchodzi również obrotowe koło animacji oraz czteropłaszczyznowy pryzmat obrotowy. Do sterowania wiązką urządzenie oferuje mechaniczną przysłonę, zmienny filtr frost, 24-bitowy cyfrowy ściemniacz z czterema krzywymi ściemniania do wyboru przez użytkownika, który utrzymuje równowagę kolorów w całym zakresie ściemniania oraz szybki cyfrowy stop-stroboskop. Dzięki uniwersalnemu napięciu, oprawa działa na 100 do 240 V AC i posiada pięć trybów prędkości wentylatorów 1200 – 800 – 600 – Silent – Theatre, wybieranych przez użytkownika.
Arolla Spot MP waży mniej niż 24 kilogramy, co czyni ją jedną z najlżejszych dostępnych opraw, jednak nie wpływa to na zmniejszenie jej mocy i funkcji, które często można znaleźć w znacznie większych i cięższych oprawach.
Wszechstronność oprawy Arolla Spot MP sprawia, ze jest to urządzenie idealnie nadając się do tras koncertowych, teatrów lub instalacji stałych.
Specyfikacja techniczna:
- Źródło światła: niestandardowa biała dioda LED o mocy 470W (6000 K)
- CRI: 70+ z możliwością wyboru filtra dla CRI 88+
- Moc wyjściowa: 22.000 lm (w sferze integrującej)
- Przednia soczewka o średnicy 125 milimetrów
- Liniowy zoom 6,2°-48,8°
- Liniowe mieszanie kolorów CMY
- Liniowe CTO
- 7-kolorowe koło (w tym filtr o wysokim CRI)
- 2 obrotowe koła gobo, z 7 indeksowalnymi i wymiennymi gobosami HD każde
- Technologia Go-Bright: brak utraty światła i zmiany koloru po wprowadzeniu gobosów do wiązki
- Koło animacji
- 4-płaszczyznowy pryzmat obrotowy
- Technologia eSWAP: wymienność modułu gobo z wersji spot z zespołem ramki modelu profilowego
- Zmotoryzowana 16-listkowa przysłona
- Liniowy heavy frost 5° dla efektu wash
- 24-bitowy ściemniacz cyfrowy z 4 krzywymi ściemniania wybieranymi przez użytkownika
- Cyfrowy efekt stop-strobe
- Protokoły sterowania: DMX, Art-Net, RDM, sACN
- Osobowości: tryb pojedynczy z 29 kanałami sterowania
- CloudIO Ready: w pełni kompatybilny z CloudIO
- Napięcie robocze: 100-240V, 50/60 Hz
- Maksymalny pobór mocy: 740VA
- 5 trybów prędkości wentylatorów wybieranych przez użytkownika
- Waga: 24 kg
- Rozmiar (LxWxH): 250 x 360 x 593 mm
Robe lighting MSL-TE
„Wymienny blok z kolorowymi ledami”
Kiedy firma Robe lighting wprowadziła na rynek sceniczny oprawy z serii T wyposażone w wielokolorowe źródło światła MSL, a później zaprezentowała serię TE z przenośnym źródłem światła Transferable Engine („ledowy blok wymienny”) mało kto przypuszczał, że na rynku pojawi się kolejna technologiczna rewolucja… „wymienny blok z kolorowymi ledami” – MSL-TE!
Technologia wielokolorowego źródła MSL, doskonale sprawdza się w teatrze zapewniając między innymi odwzorowanie niemal dowolnego koloru, symulację lamp halogenowych, regulację temperatury barwowej czy wirtualne kolory przy jednoczesnym ograniczeniu zużycia energii (zużywamy tylko tyle energii, ile potrzebujemy do wytworzenia danego koloru, zamiast świecić cały czas pełną mocą białego źródła LED, a barwę zmieniając zakładaniem odpowiednich filtrów). To rozwiązanie prawie idealne, bo jednak źródło LED, tak jak każde źródło, wypala się tracąc w czasie swoje idealne parametry… Co w takim razie zrobić by oprawa oświetleniowa mogła funkcjonować znacznie dłużej niż ledowe źródło, które jest w nim zamontowane? To bardzo proste… trzeba tylko wrócić do idei wymiennego źródła – „ledowego bloku” którą można sobie dokupić i samemu wymienić wtedy, kiedy będzie taka potrzeba.
Tak narodziło się zupełnie nowe, opatentowane przez Robe źródło światła MSL-TE „blok wymienny z kolorowymi ledami”, którą po raz pierwszy zaprezentowano w reflektorach z serii T11. Źródło idealnie nadaje się więc do stałych instalacji, gdzie jakość światła oraz możliwość zapewnienia tej jakości przed długi czas ma niebagatelne znaczenie… w końcu nie co pięć, sześć lat robi się przetarg na wymianę aparatów oświetleniowych, ale co cztery pięć możemy wymienić ledowe źródło światła na nowe.
Robe lighting, projektując źródła MSL-TE „wymienny blok z kolorowymi ledami” – gwarantuje dostępność, powtarzalność i jakość swoich „źródeł światła”. Każde źródło ma wbudowany system NFC z podręczną pamięcią. Teraz zbliżając smartfon do takiego źródła możemy dowiedzieć się wszystkiego na jego temat… w jakim aparacie pracowało, ile godzin ma wyświeconych oraz w jakim jest teraz stanie.
„Ledowy blok” MSL-TE systemowo rozwiązuje problemy opraw LED… Ogranicza koszty i czas, jest zaawansowane technologicznie, jest wydajne i inteligentne. Jest wytwarzane przez producenta urządzeń – ROBE lighting – zapewnia to przewidywalność w czasie, a co bardzo ważne dla użytkowników – ma możliwość z korzystania z technologii przyszłości, które dopiero pojawią się na rynku – bo urządzenia mają zapas mocy na zasilaczu oraz możliwość mocniejszego chłodzenia.
Nowe źródło ROBE MSL-TE powstało również z myślą o środowisku, ponieważ oprawy wyposażone w tę technologię można eksploatować przez znacznie dłuższy czas. A więc złomowanie urządzeń będzie się zdarzać znacznie rzadziej, niż w przypadku tradycyjnych reflektorów LED które nie mają możliwości wymiany „ledowego bloku”… To z kolei oznacza mniejszą ilość odpadów. Ułatwia to również program recyklingu Robe, które zobowiązało się od odbierania od użytkowników zużytych źródeł TE. Jest to zbieżne z jednym z celów firmy, jakim jest zapewnienie zrównoważonego rozwoju i tworzenie produktów długo żywotnych – a więc jak bardziej ekologicznych – dobrych dla naszej planety i kolejnych pokoleń.
Nowe źródło światła w urządzeniach oświetleniowych Robe lighting –może stać się kolejną rewolucją technologiczną, jaką wprowadził ten producent na rynek. Więcej szczegółów na temat TE „ledowego bloku” na stronie: www.prolight.com.pl