GRA SNÓW w reżyserii Sławomira Narlocha
Teatr Narodowy
Premiera 13 kwietnia 2024
W dramacie Strindberga Córka boga Indry schodzi na Ziemię. Jednak nie spogląda na nią z dystansu, lecz doświadcza ludzkiej doli, wysłuchuje człowieka i pochyla się nad nim. „Pracujemy nad opowieścią o spotkaniu kobiety-bogini z człowiekiem i opowieścią o tym, czego dzisiaj od Boga oczekujemy. To jest trudne, ale postanowiliśmy nie bać się używać dużych liter” – mówi Sławomir Narloch.
Na Scenie przy Wierzbowej powstaje przedstawienie na wielu poziomach odwołujące się do moralitetu. Średniowieczny gatunek, obecny także w warstwie muzycznej i plastycznej spektaklu i skojarzony ze współczesnym odczuwaniem, pomaga rozpoznać nasz dzisiejszy los z jego smutkiem, niepokojem, rozedrganiem, ale i pięknem, szczęściem, radością.
„Podążając za everymanem, który jest głównym bohaterem naszej wersji tej opowieści, chcemy odnaleźć sensy moralitetowej wędrówki – podkreśla reżyser. – Jest to podróż zawsze nieprzewidywalna, tajemnicza, bez względu na to, jak dokładnie się ją zaplanuje i ile map weźmie się do plecaka. Ale trzeba ją odbyć, bo przecież dopóki nie rozwiążemy wszystkich zagadek, dopóty, jako ludzkość, mamy, po co iść”.
TWÓRCY:
August Strindberg
Gra snów
opracowanie dramaturgiczne, teksty ballad, reżyseria: Sławomir Narloch
scenografia, kostiumy: Martyna Kander
muzyka: Jakub Gawlik
reżyseria światła: Karolina Gębska
przygotowanie wokalne, asystentka reżysera: Magdalena Czuba
realizatorzy światła: Łukasz Obuch-Woszczatyński, Tomasz Księżak
realizatorzy dźwięku: Marcin Kotwa, Maciej Rybicki
inspicjent: Adam Borkowski
suflerka: Anna Leszczyńska
Gra snów
opracowanie dramaturgiczne, teksty ballad, reżyseria: Sławomir Narloch
scenografia, kostiumy: Martyna Kander
muzyka: Jakub Gawlik
reżyseria światła: Karolina Gębska
przygotowanie wokalne, asystentka reżysera: Magdalena Czuba
realizatorzy światła: Łukasz Obuch-Woszczatyński, Tomasz Księżak
realizatorzy dźwięku: Marcin Kotwa, Maciej Rybicki
inspicjent: Adam Borkowski
suflerka: Anna Leszczyńska
W przedstawieniu wykorzystano Introit z Requiem op. 48 Gabriela Fauré.
OBSADA:
Ewa Bukała – Córka Indry
Cezary Kosiński – Oficer, Adwokat, Poeta
Kacper Matula – Sufler
Jakub Gawlik – Szklarz, Młody oficer, On, Węglarz, Dziekan Wydziału Teologicznego, Aktor
Piotr Kramer – Brat, Nauczyciel, Aktor
Grzegorz Kwiecień – Anioł, Dziekan Wydziału Filozoficznego, Aktor
Malwina Laska-Eichmann (gościnnie) – Ona, Aktorka
Anna Lobedan – Diabeł, Śmierć, Aktorka
Sławomira Łozińska – Odźwierna, Aktorka
Hubert Paszkiewicz – Głos boga Indry, Ojciec, Szef kwarantanny, Oficer marynarki, Węglarz, Dziekan Wydziału Prawnego, Aktor
Henryk Simon – Rozlepiacz plakatów, Węglarz, Dziekan Wydziału Medycznego, Aktor
Patrycja Soliman – Lina, Ślepiec, Aktorka
Anna Ułas – Matka, Brzydka Edyta, Rektor, Aktorka
Cezary Kosiński – Oficer, Adwokat, Poeta
Kacper Matula – Sufler
Jakub Gawlik – Szklarz, Młody oficer, On, Węglarz, Dziekan Wydziału Teologicznego, Aktor
Piotr Kramer – Brat, Nauczyciel, Aktor
Grzegorz Kwiecień – Anioł, Dziekan Wydziału Filozoficznego, Aktor
Malwina Laska-Eichmann (gościnnie) – Ona, Aktorka
Anna Lobedan – Diabeł, Śmierć, Aktorka
Sławomira Łozińska – Odźwierna, Aktorka
Hubert Paszkiewicz – Głos boga Indry, Ojciec, Szef kwarantanny, Oficer marynarki, Węglarz, Dziekan Wydziału Prawnego, Aktor
Henryk Simon – Rozlepiacz plakatów, Węglarz, Dziekan Wydziału Medycznego, Aktor
Patrycja Soliman – Lina, Ślepiec, Aktorka
Anna Ułas – Matka, Brzydka Edyta, Rektor, Aktorka
MUZYCY:
Anna Bojara-Czarnecka– piła
Anton Korolov–dudy, lira korbowa, szałamaja, flet, fidel
Wojciech Lubertowicz/Daniel Moński–perkusja
orazJakub Gawlik– akordeon, Anna Lobedan– kontrabas, Kacper Matula– guitalele, sitar,Hubert Paszkiewicz– trąbka.
Anton Korolov–dudy, lira korbowa, szałamaja, flet, fidel
Wojciech Lubertowicz/Daniel Moński–perkusja
orazJakub Gawlik– akordeon, Anna Lobedan– kontrabas, Kacper Matula– guitalele, sitar,Hubert Paszkiewicz– trąbka.
fot. Tomasz Ostrowski